20 Şubat 2011 Pazar

Bal Kabaklı Cup

Nefis bit tat! Klasik kabak tatlısına dişli bir rakip!
Çocuklarla beraber yapılabilecek gerçekten çok lezzetli ve hafif bir tatlı.


Malzemeler (4 kişilik):

500 gr bal kabağı (küçük parçalar halinde dilimlenmiş)
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı su
2 çay kaşığı hindistan cevizi
1 çay kaşığı tarçın
4 adet karanfil

Puding için:
1 paket çikolatalı puding
2,5 su bardağı süt

Üzeri için sade veya Maraş usulu dondurma

Cupumuz iki kısımdan oluşuyor. Alt tarafta bal kabağı püresi, üste ise çikolatalı puding.

Bal kabağı püresi için; bal kabağı, şeker, su, hindistan cevizi, tarçın ve karanfili bir tencereye koyup bal kabakları yumuşayana kadar pişirin. Yaklaşık 10-15 dk sonra bal kabaklarınız yumuşadığında, içerisinden karanfilleri alıp blender ile ezin.

Diğer tarafta pudingi 2,5 bardak süt ile pişirin. Bu iş için ben minik oğlumdan yardım aldım :) Hem pişirirken, hemde en önemli kısım olan tencere sıyırma kısmında : D

Kullanacağınız cup veya kasenin içine önce bal kabağı püresini yayın. Onun üzerine ise pudingi. Buzdolabında soğuttuktan sonra servis ederken üzerine 1 top dondurma ekleyin.

Çocukların bayılarak yediği ve çok hızlı yapılabilen değişik bir tat.

Afiyetle...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Hülyacım merhaba mailime gelen bir maille sayfa
na ulaştım.hayırlı olsun bu büyük ve geniş ailye hoşgeldin.Benim evdede 3 bey avr ve çalışan bir bayanım.Onlara yemek beğendirmek ev ve işle uğraşmak çok zor.Kupa bayıldım ellerine
sağlık seni izlemeye alıyorum bende beklerim sevgiler.

Adsız dedi ki...

Hepsi çok güzel görünüyor denemeye değer paylaşımlar için tşkler ellerinize sağlık başarılarınızın devamı dileğiyle iyi günler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...