4 Nisan 2011 Pazartesi

Asya Mantısı

Bu gün size Türkiye'de pek bilinmeyen değişik bir mantı tarifi vereceğim. Bu mantıyı ilk yapanlar aslında Çinliler, adı 'Man-Tou'. Çin'den Türki Devletler'e geçmiş ve adı 'mantı' olmuş. Türki Devletler'den ilk olarak Özbeklerin yaptığı düşünülüyor, onlardan da Ruslara geçmiş. Ruslar'da buna 'mantı' diyor. Aslında hepsinin ortak özelliği buharda pişirilmesi. Çinliler yuvarlak, Özbekler ise gül şeklinde yapmışlar. Benim size anlatacağımsa Rusların yaptığı gibi üçgen şekil.

Resmine bakıp beğenmeyebilirsiniz ama kesinlikle ön yargısız olmanızı tavsiye ederim. Çünkü bende ilk gördüğümde görüntüsünden ötürü pek hoşlanmamıştım ama yiyince bağımlısı oldum :) Bu tarifi bizim mutfağımıza katan sevgili kocacığıma teşekkür ederim; yerinde yemiş, yapmayı öğrenmiş. Şimdi de biz bayıla bayıla yiyoruz :)))


Malzemeler (8 Parça için)

Hamuru için;
250 gr un
1 adet yumurta
3/4 çay bardağı su
Tuz

İç malzemesi için;
100 gr yağlı kıyma
150 gr (bir büyük) soğan
Tuz
Karabiber

Hamur malzemelerimizi bir kapta karıştırarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru 8 eşit parçaya bölüyoruz.

Diğer tarafta iç malzememiz için kıyma, çok ince piyazlık doğranmış soğan, tuz ve az karabiberi harmanlıyoruz. Bu yemekte kıyma kadar, hatta kıymadan biraz daha fazla soğan var, özelliği böyle :)

Gelelim yapımına. Aşağıda resimlerini koyduğum gibi önce her parçayı yaklaşık 12-13 cm çapında yuvarlak şekilde unlamadan açıyoruz. Ortasına bolca iç malzemesini koyduktan sonra, önce bir tarafından ortasına kadar kapatıyoruz. Sonra da açık kalan kısımı ortasından kapattığımız çizgiye birleştirip yanlarını kapatıyoruz. Yani kapama çizgileri bir 'Y' harfine benziyor. Kapama işlemi bitince biraz unluyoruz.




Pişirmek için buharda pişirme aparatına ihtiyacımız var. Bu aparat artık her markette kolaylıkla bulunabiliyor. Buharda pişirme aparatınızın tam olarak girdiği bir tencereye su aparata değmeyecek kadar su koyup kaynatın. Ben bunun için karnıyarık tenceresi kullanıyorum. Önemli olan aparatı ve mantıları koyunca tencerenin kapağı tam kapanmalı. Su kaynadıktan sonra buharda pişirme aparatını yağlayın ve resimdeki gibi mantılarınızı dizin.



Tencerenin kapağını tam kapatın ve hatta kapakta delik varsa bir peçete ile tıkayın. Ocağın altını da en kısığa getirin. Mantıların pişmesi yaklaşık 45-50 dk sürüyor. Pişme süresince arada sırada tencerenizdeki su miktarını kontrol edin, çünkü bazen su bitebiliyor :)

Mantılar piştikten sonra servis yaparken sos olarak krema ve dereotu karışımı kullanabilirsiniz. Ama bunun orijinali sirke ile yeniyor. İnanılması zor ama süper oluyor. Biliyorum okuyunca 'yok yaaa' falan diyebilirsiniz, bende aynı o tarz bir tepki vermiştim başta ama nasıl yakışıyor anlatamam :) Ben elma ve üzüm sirkesini karıştırıyorum, sirke ne kadar keskinse o kadar güzel oluyor. Yerken tepesinden ısırıp içine sirke döküyorsunuz ve devamını götürüyorsunuz :)))

Gerçekten çok çok lezzetli, denemenizi tavsiye ederim.

Afiyetle...

6 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli olduğu bakınca belli oluyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

canimçektipişirdim dedi ki...

görüntüsü lezzetini anlatıyor elleine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canım ben hiç yemedim bu lezzeti ama tahmin edebiliyorum.Eminim lezzetinin süper olduğuna..
Görüntünün neyi var ? bence nefisss görünüyor.
Ellerine sağlık.

Aycan dedi ki...

Ben bir mantı hamurişi delisi olaraktan bayıldım bayıldım gerçekten.

Unknown dedi ki...

Canım çok farklı ve leziz olduğu kesin ellerine sağlık öpüyorum.

Adsız dedi ki...

muharda pişen mantı off süper olur.ellerine sağlık....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...