23 Ocak 2012 Pazartesi

Dilimli Jöle Portakal

Herkese merhaba...

Bu gün sizlere 15 gün önce oğlumun doğum gününde hazırladığım eğlenceli tatlıların tarifini vermek istiyorum. Çocuklar bunlara bayıldı. Onlara sihirli geldi :) Doğum günümüze gelen oğlumun arkadaşları anneleri için tarif bile istedi :)


Malzemeler (32 dilim)

1 paket kırmızı renkli jöle
1 paket sarı renkli jöle
4 adet portakal
Her jöle paketi için 300ml kaynar su

Öncelikle portakalları yıkayıp ikiye bölüyoruz. Bir bıçak ve kaşık yardımıyla içlerini kabuklara zarar vermeden çıkarıyoruz.

Diğer tarafta su kaynatıyoruz. Normalde bir paket jöle için kutusunun üzerinde 500ml su ekleyin yazıyor. Ama biz bir paket jöleye 300ml su ekleyeceğiz.


300ml kaynamış suyu ölçerek alıp üzerine bir paket jölemizi döküp karıştırıyoruz. Kırmızı ve sarı renkli jöleleri ayrı ayrı yapıyoruz. Hızlı donan bir yapıya sahip olduğu için önce birini yapıp, kullanmanızı; sonra diğerine geçmenizi tavsiye ederim.

Hazır olan jölemizi portakalların içine tam tepesine kadar dolduruyoruz. Hazırladığımız jöle dolu portakallarımızı tamamen sertleşmesi için yaklaşık yarım saat buzlukta bekletiyoruz.


Tamamen sertleşen portakallarımızı aynı normal portakalı dilimler gibi dört parçaya keserek dilimliyor ve servis tabağına alıyoruz.


Hem çocukları hem büyükleri şaşırtan bu görüntü gerçekten çok eğlenceli :)

Afiyetle...


9 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Bayıldımmmm. Haftaya ne güzel iç açıcı fresh bir tarifle başlamışsın. Bitkisel jöleyi ben de tercih ediyorum. Özellikle şekerinin fazla olmaması beni mutlu ediyor.Sevgiler.

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzel olmuş,süper fikir:))

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şeker olmuşlar canım.ben bile bayıldım.kaldıkı çocuklar.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

bikaç yıl evvel yemekteyizde görmüştüm bu dilimleri:)
ellerine sağlık canım:)

Duygu dedi ki...

Hulyacim harika bir fikir bu. Bayildim ben bu dilimlere, ne kadar ilginc olmus! Ben de yapacagim mutlaka, ufakligim bayilacak eminim. Paylastigin icin cok tesekkurler...

Unknown dedi ki...

Bayılıyorum senin şu farklı ve güzel tariflerine..
Ellerine sağlık canım..
Harika görünüyorlar harika..

cafemuss dedi ki...

ne güzel bir fikir bu sunuma bayıldım :) ellerinize sağlık.

SihirliParmaklarr(Emel) dedi ki...

Çok güzel bir fikir,ellerine sağlık canım.. :)) sevgiler..

Hayatın Tatları dedi ki...

süper fikir bayıldım. ellerine sağlık canım :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...