30 Ocak 2012 Pazartesi

Mantı

Herkese merhaba...

Bu gün sizlere mutfaklarımızın vaz geçilmezi mantıyla geliyorum. Dün rahmetli anneannemin ölüm yıl dönümüydü, nur içine yatsın. Onun yaptığı mantıyı hayatım boyunca ne yapabildim, ne de bir başkasının elinden yedim. Biz küçükken ne zaman istesek hiç üşenmez hemen yapardı. Elinin lezzetinden mi, içine kattığı sevgisinden mi bilmem ama o tadı bulmak imkansız!

Ben de dün hem helvasını kardım, duasını ettim kendimce hem de ruhuna değsin diye mantı yapayım dedim. Mantıyı bu gün vereceğim tarif gibi de yapabilirsiniz ya da aynı malzemelerle çarşıda satılan bohça tipinde de. Normalde bizim ev halkı salça sos ister ama dedim ya bu anneannemin ruhuna, onun sevdiği gibi. Mekanı cennet olur inşallah...


Malzemeler (4 kişilik)

Hamuru için;
2 yumurta
1,5 büyük çay bardağı (Aida) ile su
Aldığı kadar un
Tuz

İçi İçin;
200-220 gr kıyma
1 adet soğan
Tuz

Üzeri İçin,
Yoğurt
Sarımsak
Tereyağı
Toz kırmızı biber

Bir karıştırma kabına yumurtamızı kırıyoruz. Üzerine büyük boy çay bardakları ile 1 bardak su ekliyoruz. Tuzunu da koyup aldığı kadar un ekliyoruz. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur haline gelince üzerine nemli bir bez örtüp yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz.

Bu sırada iç malzememizi hazırlamak için soğanımızı çok ince kıyıyoruz. Kıyma ve tuzla karıştırıp, harmanlıyoruz.

Dinlenen hamurumuzu tezgaha un serperek açıyoruz. Resimdeki gibi kare kare kesip içlerine et koyuyoruz. Ben üçgen şekilde kapattım, dilerseniz bohça şeklinde de kapatabilirsiniz.


Bu sırada geniş bir tencerede su kaynatıyoruz. Tencerenin büyük olması mantılarımızın pişerken sıkışıp yapışmaması için önemli.

Kaynayan suya hazır olan mantılarımızı atıyoruz. Mantıları suya atınca kaynaması durur. Altını kısmadan ve kapağını kapamadan pişmeye bırakıyoruz. Su tekrar kaynamaya başladığı zaman üzerinde beyaz köpük oluşur. İşte o köpük kesilene kadar pişiriyoruz. Köpük tamamen bitince mantımız hazır demektir.

Mantımız pişerken bir tarafta sarımsaklı yoğurdumuzu hazırlıyoruz. Diğer bir tarafta ise bir tavada tereyağımızı eritip üzerine kırmızı toz biber döküp altını kapatıyoruz.

Servis yapmak için bir kevgir yardımı ile mantımızı tabağa alıp, üzerine yoğurt ve yağ sosumuzdan döküyoruz. Dilerseniz üzerine kuru nane, pul biber veya sumak da dökerek tatlandırabilirsiniz.

Afiyetle...

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Allah kabul etsin canım..
Mantı candır can..
Doyamam yemeye..
Ellerine sağlık canım..

i dedi ki...

Çok severim ama daha hiç açma mantı yapmak nasip olmadı, belki sizin tarifle bir ilk olur. Rahmetli anneanneniz mutlaka size el vermiştir, elinize sağlık

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık bayılırım mantıya..rabbim nyetini kabul etsin..

pembe kekik dedi ki...

Allah kabul etsin.Çok güzel bir şey yapmışsın.Ellerine sağlık.Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ruhuna değmiştir inşallah.. Rahmet eylesin rabbim:(
nur içinde yatsın..
emeklerine sağlık canım..

mutfagabuyrun dedi ki...

ALLAH kabul etsin canım.annemde bazen böyle yapardı mantıyı.bende çok severim böyle.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım Allah kabul etsin anneanneciği
nin ruhu şad olsun.Ellerine sağlık mantıya bayılırım öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Allah rahmet eylesin ve kabul etsin.ellerinize saglik sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...