4 Ocak 2012 Çarşamba

Mantarlı Patates Çorbası

Herkese merhaba..

Öncelikle diyet yolculuğum için başarılar dileyen arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.

Bu gün sizlere vereceğim tarif kremalı mantar çorbası yerine geçebilecek nefis bir çorba. Biliyorsunuz çorba diyet yapanlar için vaz geçilmez bir yemek. Hem farklı hem de lezzetli bu çorbayı ben çok severek yedim :)


Malzemeler

4 adet patates
100 gr mantar
Pul biber
1 çay kaşığı zerdeçal
Tuz
Üzeri için maydanoz
Patatesleri soyup, gelişi güzel bir kaç parçaya bölüyoruz. Bir tencereye koyduğumuz patateslerin üzerini örtecek kadar su koyup haşlıyoruz. Patatesler haşlandıktan sonra blender ile eziyoruz.

Diğer taraftan mantarları temizleyip, ince ince dilimliyoruz. Tenceredeki patates püremizin üzerine yaklaşık yarım litre, çorba kıvamına gelinceye kadar su ekliyoruz. Suyumuz kaynayınca mantarları ve baharatları da ilave edip pişiriyoruz. Bu çorbaya pul biber çok yakışıyor.

Çorbamız pişince üzerine kıyılmış maydanoz ekleyip servis yapabiliriz.

Bu çorbanın içinde patates olması sizi korkutmasın. Patates, havuç, mısır gibi yiteceklerin diyet yaparken tüketilmemesi söylenir ama benim doktorum her şeyden uygun ölçülerde yenebileceğini savunuyor :) Ben daha öncede dediğim gibi bir aydır diyet yapıyorum ve patates de havuç da yedim. Ama tabi ki miktarına önem vererek! İnanın bu çorbayı içtim diye kilo verme konusunda bir sıkıntı yaşamadım :) Sonuçta bir öğünde tüm tencereyi içmeyeceksiniz :))))

Afiyetle...

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım mantar çorbasını genelde kre
malı yaparım.Eminim patates çok ya
kışmıştır ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

NEfis canim mantari çok severim, ellerin dert görmezsin. Ve dietin için basarilar dilerim

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis bir tarif.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Mantar ve patates..
İkis evdiğim lezzet birarada nefiss olmuştur..
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Hülyacim bu ara sablnu neden degistirdin, eskisi daha guzeldi :(

~Hülya~ dedi ki...

Herkese güzel yorumları için çok teşekkür ederim.

Ayla'cım malesef eski şablonum bloggerında katkılarıyla devamlı hata verdi ve sonunda beni terketti :)) Yeni bir şey yapacağım en kısa zamanda!

Duygu dedi ki...

Cok hafif ve lezzetli bir diyet corbasi olmus, ellerine saglik Hulyacim...

Unknown dedi ki...

mantar ve patates kulaga hoş geliyor. Bu tarifinizi deneyeceğim. Bu arada ben de beklerim. sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...