26 Nisan 2012 Perşembe

Patatesli Rulo Börek

Herkese merhaba...

Bu böreği geçen hafta kahvaltıya gittiğim arkadaşım Zülfiye'de yedim. Yemek ne kelime kendimi zor durdurdum :) Nefis bir şey! Ve bende hemen denedim. Evdekiler bayıldı. Fırından çıkınca sıcak demeden yana yana yediler :)))


Malzemeler

3 adet yufka
1 kg patates
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
Tuz
Karabiber

Üzeri için;
2 yumurta sarısı
1 fincan zeytin yağı
2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Öncelikle patateslerimizi haşlıyoruz. Sonra aynı püre yapar gibi içine yağ, süt, tuz ve karabiber koyup eziyoruz.

Yufkanın birini tezgaha seriyoruz. Üzerine patates püremizin 1/3'ini kaşığın tersiyle incecik sürüyoruz. Patates püresinin içine yağ ve süt koyduğumuz için ayrıca yufkalara bir şey sürmenize gerek yok. Daha sonra ikinci yufkayı da üzerine serip yine patates püresinden sürüyoruz. Son olarak üçüncü yufkayı serip kalan püreyi de üzerine sürüyoruz.

Yufkanın sağ ve sol kenarında 3-4 cm'lik kısmı kesip resimdeki gibi ortasına koyuyoruz. Çok sıkmadan rulo yapıyoruz.


Bu tarz börekler genelde dolapta bekletilir ama bunu bekletmiyoruz. Resimdeki gibi birer parmak kalınlığında dilimliyoruz. Dilimleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı ve zeytin yağını karıştırıp bir fırça yardımıyla sürüyoruz. Önceden 180 derecede ısınmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.



Üzerleri kızaran böreklerimizi fırından kısa bir süreliğine çıkarıp üstlerine rendelenmiş kaşar koyuyoruz.  Börekleri tekrar fırına atıp kaşarlar eriyip, biraz da kızarana kadar pişirmeye devam ediyoruz. Kaşarlarda kızarınca böreğiniz servise hazır. Sıcak sıcak hemen yemenizi tavsiye ederim :)



Afiyetle...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım çok sever ve sık sık yaparım
buzluk böreği deriz biz adına elle
rine sağlık sevgiler.

BenimHobimM dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.En kısa zamanda deneyeceğim.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

hülyacım benim favori lezzetim
mmmm misss:)

sarımutfak-hande dedi ki...

bende severim bunu ellerine sağlık çok güzel olmuş

mutfagabuyrun dedi ki...

ben harç sürerek yapıyordum.bu sefer böyle deneyecem insallah.ellerine sağlık canım.sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Harika görünüyor.Benim küçük kızın favori böreği bu.Ellerine sağlık.Beş çayına sendeyim:)

Duygu dedi ki...

Bu borekten ben de bir arkadasimda yemistim ve bayilmistim. Sidi gorunce aklima geldi. Yapacagim mutlaka. Ellerine saglik Hulyacim...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...