5 Nisan 2012 Perşembe

Peynirli Domates Dolması

Herkese merhaba...

Bu gün sizlere benim ve bu blog için önemli bir mezenin tarifini vereceğim. Önemli olmasının sebebi bu mezenin blog açma kararı vermemdeki yeri. Yapmaktan hoşlandığım farklı yemekler, geleneksel tatları sevenler tarafından bazen eleştirilir. Bir gün bunu yaptığımda da çok ilginç bulunup, üzerine baya geyik içeren yorumlar yapılmıştı :)) Bende beni anlayan birileri mutlaka vardır diyip bu blogu açtım işte :) Komik ama gerçekten böyle oldu :))


Malzemeler

2-3 adet domates
Yumuşak beyaz peynir
Reyhan
Fesleğen
İsterseniz pul biber

Domatesleri enlemesine ikiye bölüp içlerindeki çekirdekleri çıkarıyoruz. Çanak şeklinde kalan domateslerimizin iç kısımlarına biraz tuz serpip ters çeviriyor ve yaklaşık 5 dk sularının süzülmesi için bekliyoruz.

Bu sırada peynir ve baharatları karıştırıyoruz. Bu tarife reyhan ve fesleğen gerçekten çok yakışıyor ama siz isterseniz başka baharatları da kullanarak yapabilirsiniz.

Son olarak peynirli karışım ile domateslerin içini doldurup, önceden 170-180 derecede ısınmış fırında domatesler yumuşayana kadar yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz.

Hem kolay hem de çok lezzetli olan bu pratik mezeyi denemenizi tavsiye ederim.

Afiyetle...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende çok severim sevgiler.

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK:)))))))

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım enfes bir görünüm .ellerine sağlık

pembe kekik dedi ki...

Fesleğeni çok seviyorum.Ben hemen şöyle hayal ettim ilaveten biraz da çörek otu kullanayım servis etmeden önce de üzerlerinden sızma yağı gezdireyim yerken de seni anayım oldu mu:)Sevgiler.Geleneksel yemeklere sahip çıkmak güzel ama farklı lezzetlere de açık olmak lazım.Ben senin blogunu çok seviyorum.Sevgiler:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...