10 Kasım 2012 Cumartesi

Profiterol

 
Herkese merhaba...
 
 
Sonunda kızımdan fırsat bulup bloguma giriş yapıyorum. Tabi büyük konuşmamak lazım tarifin sonuna kadar ağlamazsa diyelim :)))
 
Yarın 3. ayımız bitiyor. Nasıl geçiyor zaman anlamıyorum. Artık hayat yavaş yavaş rutinine oturmaya da başladı, tarifler birikmeye de. Ama gelin görün ki yazacak zaman bulamıyorum. Kızım bütün gün tepemde, o uyuyunca da benim de pilim bitmiş oluyor :))
 
Bü gün ki tarife gelirsek çikolata sevenler için birebir.
 
 
Malzemeler
 
Hamuru için;
3,5 çay bardağı (350ml) su
Yarim çay kaşığı tuz
3 çorba kaşığı (60gr) margarin
1,5 su bardağı (180 gr) un
4 orta boy yumurta
 
Kreması için;
500 ml süt
2 paket Dr. Oetker Dolgu kreması
 
Üzeri İçin;
500 ml su
2 paket Dr. Oetker Çikolata sos
 
Hamurunu yapmak için bir tencereye su, tuz ve margarini koyup kaynatıyoruz. Karışım kaynamaya başlayınca unumuzu eleyerek ilave edip 2 dk boyunca karıştırarak pişiriyoruz. Daha sonra hamuru ocaktan alıp soğutuyoruz. Hamurumuz oda sıcaklığına gelince yumurtaları teker teker kırarak karıştırıyor ve hamura yediriyoruz.
 
Hazır olan hamurumuzu pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsimize bir kaşık yardımıyla top top parçalar halinde koyuyoruz. Kaşığı her seferinde ıslatırsanız hamurun yapışmadan kolayca koyulmasını sağlayacaktır. Tüm bezeleri hazırladıktan sonra önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 30 dakika pişirdikten sonra fırının ısısını 160 dereceye düşürüp 45 dakika daha pişiriyoruz.
 
Bezelerimiz pişince yatay olarak ikiye kesip aralarına 500 ml süt ve 2 paker dolgu kreması ile hazırladığımız karışımdan sürüp servis tabağına diziyoruz. Bu işlemi yaparken bezeler size sert olmuş gibi gelebilir ama merak etmeyin sosu dökünce tam kıvamına geliyor.
 
Çikolata sosu hazırlamak için bir tencereye 2 paket çikolata sosu tozunu ve 500 ml su koyup kaynayana kadar karıştırıyoruz. Paketin üzerindeki tarifte her paket için 500 ml süt yazar. Ama ben kıvamın koyu olması iyin yarım ölçü sıvı kullanıyorum. Ayrıca renginin parlak olması için de süt yerine su tercih ediyorum.
 
Son olarak çikolata sosumuzu da bezelerimizin üzerine döküp, buz dolabında soğutuyoruz. Gerçekten nefis bir tat!
 
Afiyetle...




3 yorum:

Unknown dedi ki...

Maşallah ne çabuk geçiyor zaman:))El
lerine sağlık canım bayılırım sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ben geldım:)uzun zaman oldu cocuklar tatıl...artık aranızdayım yıne:)bakalım neler yaptın:)gezmeye cıkıyorum sımdı....


profıterol neıfs ellerıne saglık:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...